Najpopularniejsze sztuczki marketingowców, które skłaniają do robienia większych zakupów. Przez ich stosowanie klienci tracą rocznie setki euro!

Celem reklamy jest budzenie pragnień i kuszenie do zakupu produktów i usług, albowiem ludźmi można doskonale manipulować, a ich potrzeby generować” – Constanze Kurz.

Od robienia zakupów uciec się nie da, dlatego warto nauczyć się kupować  rozsądnie. W przeciwnym wypadku specjaliści od marketu i reklamy będą mogli nas zmanipulować w dowolny sposób i wcisnąć towar, którego w rzeczywistości nie potrzebujemy.

 

Dla producentów żywności, ubrań, chemii gospodarczej, zabawek i setek innych artykułów, najważniejszy jest zysk. By go osiągnąć, manipulują konsumentami i różnymi sztuczkami zachęcają do nabycia danego towaru. Popularność niektórych trików jest tak duża, że ludzie nawet nie zauważają ich negatywnego wpływu na kupujących, lecz uznają za normalność w handlu.

Jeśli nie chcecie, by wielkie koncerny i sieci hipermarketów nabijały Was dalej w butelkę, koniecznie zapoznajcie się z listą najpopularniejszych sztuczek, mających na celu zmanipulowanie klienta i zachęcenie go zrobienia niepotrzebnego zakupu.

 

Gwiazdy w reklamach

Zatrudnienie znanej osoby do promocji produktu sprawia, że nabiera on pewnej ekskluzywności: gwiazdę przecież stać na wszystko, a =i tak wybiera właśnie ten, a nie inny towar. Ludzie chcąc się identyfikować ze stylem życia gwiazdy, sięgają więc po to, co i ona.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply