6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia, jeśli ich nie zmienisz twój organizm szybko odmówi ci współpracy

Często nawet nie wiemy, że nawyki, jakie mamy, skutecznie skracają nasze życie.

Zdrowy tryb życia promowany jest wszędzie, nie chodzi tu tylko o wygląd, ale o nasze organizmy, które coraz częściej są zaniedbywane już w młodym wieku. A niektórych zniszczeń, nie da się naprawić, nie ma szans na zresetowanie wszystkiego i zupełnie nowy początek. Nigdy nie jest za późno, by zmienić swoje nawyki i dać sobie szansę na dłuższe i szczęśliwsze życie.

6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia, jeśli ich nie zmienisz twój organizm szybko odmówi ci współpracy

Nawyki to wszystkie czynności, które wykonujemy niejako automatycznie. Nabywa się je, gdy wykonuje się jakąś czynność regularnie, ćwiczy się ją codziennie lub bardzo często. Socjologia uważa nawyki za bezrefleksyjne działania rutynowe, które są podstawą ładu społecznego i z których powstają zwyczaje. Co ciekawe, żeby jakaś czynność weszła nam w nawyk, wystarczy około 30 dni. Zatem jeśli jakąś czynność uda ci się wykonywać przez miesiąc, może się uda, by została ona twoim nawykiem. A warto z tej zasady korzystać, by wytrwać w dobrych nawykach – sporcie.

6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia, jeśli ich nie zmienisz twój organizm szybko odmówi ci współpracy

6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia

Oczywiście namawiamy, by skłaniać się ku tym dobrym nawykom – ćwiczeniom, regularnym i zdrowym posiłkom. Nawet nawyk używania kremów może z biegiem lat bardzo się nam przysłużyć. Warto pamiętać, że czas i tak minie i jeśli spędzisz go na kanapie, nie miej pretensji, że koło 50 nie będziesz w stanie samodzielnie wstać z tej kanapy. Są też nawyki, z których warto jak najszybciej zrezygnować, bo mają bardzo zły wpływ na nasze zdrowie i mogą prowadzić do poważnych schorzeń.

6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia, jeśli ich nie zmienisz twój organizm szybko odmówi ci współpracy

1. Siedzący tryb życia

W pracy za biurkiem, w domu przed komputerem lub tv. Poruszasz się komunikacją miejską albo autem, słowem mało się ruszasz. Niestety, ale organizm ludzki bardzo źle radzi sobie z brakiem ruchu, spada ilość produkowanych endorfin i innych hormonów szczęścia. Już 30-minutowy spacer lu trening 2 razy w tygodniu zmieni twoje życie na lepsze. Będziesz mieć więcej energii, sprawniej będziesz się poruszać, a twoje ciało nie będzie protestowało przy każdym wysiłku.

6 nawyków, które niszczą twoje zdrowie każdego dnia, jeśli ich nie zmienisz twój organizm szybko odmówi ci współpracy

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

Reply