7 reakcji ciała, które możesz kontrolować. Spoiler – kobiety mają lepiej

Jeśli ktoś twierdzi, że ma całkowitą kontrolę nad swym ciałem, to prawdopodobniej jest trochę naiwny.

Prawa jest taka, że, czy chcemy, czy nie jesteśmy bierni wobec tego, co dzieje się z naszym organizmem. Nie mamy wpływu na większość naszych reakcji na bodźce, które są naturalne i niewymuszone. Nie panujemy też nad procesami fizycznymi, które się w nas dokonują.  Nie jest to może dla nas niezdrowe, ale za to bardzo nieprzyjemne.

Zwłaszcza gdy stajemy się senni, kiedy musimy się uczyć do egzaminu, albo strasznie chce nam się do toalety, ale nie ma jej nigdzie w pobliżu. Okazuje się, że są jednak pewne sztuczki, które pozwalają nam przejąć kontrolę nad naszą fizjonomią i poczuć się jak prawdziwy jogin. Niektóre mogą brzmieć dziwnie, ale wszystkie są naukowo potwierdzone i z pewnością warto przetestować je na własnym przykładzie.

1. Dmuchanie w kciuk na stres

Zwiększone tętno jest często wynikiem stresu. Prawdopodobnie martwisz się ważną prezentacją, otrzymaniem wyników egzaminu lub popełnieniem błędu w pracy. Na szczęście istnieje dość prosty sposób na uspokojenie się: wystarczy dmuchnąć w kciuk. Ta część twojego ciała ma swój własny puls. Jeśli go ochłodzisz, puls zwolni i się uspokoisz. Tę metodę rekomenduje Dr Arun Ghosh ze Spire Liverpool Hospital.

Dmuchanie ochłodzi kciuk i tym samym uspokoi tętno, ponieważ zimno spowalnia puls. Ta metoda może również pomóc, ponieważ sam akt dmuchania zmusza cię do pogłębienia oddechu, co uspokaja twoje serce – tłumaczy.

2. Szybka rozgrzewka szyi zmniejszy drętwienie rąk

Niemal wszyscy odczuwają nieprzyjemne odrętwienie i mrowienie w palcach. Te uczucia mogą być spowodowane niewygodną pozycją podczas snu, pracy lub podczas nadmiernego obciążenia pracą. Kiedy czujesz coś takiego, zazwyczaj rozgrzewasz rękę, przekręcając ją lub poruszając palcami albo nadgarstkami. Te ćwiczenia są dość skuteczne, ale okazuje się, że jest lepszy i szybszy sposób na pozbycie się irytującego drętwienia – po prostu obróć głowę.

Nasze kończyny stają drętwieją z powodu ucisku nerwów, które biegną przez szyję. Jeśli odwrócisz głowę, rozgrzejesz mięśnie, zmniejszysz ciśnienie i pozbędziesz się problemu. Ta metoda jest często wygodniejsza w wielu sytuacjach, zwłaszcza jeśli prowadzisz samochód.

Więcej sztuczek znajdziesz na następnej stronie.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.



Reply