Te błędy komunikacji doprowadzają do poważnych problemów! Unikaj ich jak ognia, a dogadasz się z każdym

3. Grożenie i rozkazywanie

Kiedy komuś grozisz, nie tylko stawiasz się w pozycji agresora, ale także nic tym nie uzyskasz. Nie wolno nikomu grozić czy wymuszać na kimś zachowania takiego, jak tobie pasuje, bo zajmujesz wyższe stanowisko czy po prostu uważasz się za ważniejszego, taka rozmowa nigdy nie skończy się dobrze.  Lepiej zawsze kogoś o coś poprosić, niż mu rozkazywać, bo z pewnością samemu nie lubisz, gdy ktoś cię traktuje z góry.

4. Zbyt wiele pytań

Oczywiście rozmawiając, trzeba stawiać pytania, ale bez natłoku. Trzeba rozmówcy dać szansę, by mógł opowiedzieć i nie skakać z tematu na temat. Taka rozmowa będzie nieudana ani ty nie dowiesz się tego, co chcesz, ani nie dojdziecie do porozumienia.

5. Obrażanie

Wyzywanie rozmówcy, atakowanie go wulgaryzmami czy ośmieszanie nie powinno zdarzyć się nikomu, kto uważa się za dorosłego i inteligentnego rozmówcę. Rozładowywanie gniewu przez obrażanie kogoś jest świadectwem o tobie i twoich problemach.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : lifehack.org

Reply