Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

Choć na co dzień staramy się żyć zdrowo i zanadto się nie objadać, zdarzają się momenty, kiedy wprost nie możemy się oprzeć przed zjedzeniem czegoś niezdrowego.

Niekiedy odczuwamy nie zwykłą ochotę, ale przemożną potrzebę zjedzenia czegoś słonego, słodkiego, kwaśnego, czy nawet tłustego. Gdy w naszym jadłospisie nagle zaczynają się pojawiać produkty, które zwykle odrzucaliśmy, a półki z nimi omijaliśmy szerokim łukiem, bo uznawaliśmy je za niezdrowe, zbyt słodkie, tłuste, gorzkie, czy po prostu niesmaczne, to znak, że organizm chce nam o czymś powiedzieć.

Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

Kiedy kobieta wcześniej nie tknęła kawy, bo była dla niej zbyt gorzka, a teraz najchętniej piła by ją wiadrami, niekoniecznie oznacza, że jest ona w ciąży. Nietypowe zachcianki naszego organizmu, to zawoalowany komunikat, że czegoś mu brakuje. Powiedz nam więc, na co masz ochotę, a my powiemy tobie, czego domaga się twój organizm.

Masz ochotę na słone przekąski

  • Po pierwsze możesz być odwodniony. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, dlatego, gdy jej mu brakuje wysyła ci sygnał, byś zjadł coś słonego. Twój głód i ochota na słone, mogą być po prostu zamaskowanym pragnieniem. W takim przypadku musisz po prostu pić więcej wody.
  • Może brakować ci minerałów zwłaszcza wapnia i chlorków. By je uzupełnić jedz dużo ryb morskich, owoców morza, sól kuchenną zastąp solą morską, pij kozie mleko.
  • Apetyt na „słone” może być również pierwszym sygnałem o zakażeniu dróg moczowych. Kiedy odczuwasz naprawdę silną potrzebę spożywania słonych rzeczy, udaj się do lekarza i wyklucz tę ewentualność.

Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

Potrzeba ci kwaśnych przekąsek

  • Kiedy masz ochotę na rzeczy kwaśne, oznacza to, że prowadzisz zdrową dietę, składającą się ze świeżych warzyw gotowanego mięsa, ziemniaków i mięsa. Brakuje w niej jednak jednego ważnego składnika: soli. Spożywane potrawy musisz dosalać odrobinę bardziej.
  • Ochota na kwaśne przekąski może wynikać również z niedoboru witaminy C i magnezu. By je uzupełnić powinieneś spożywać więcej orzechów, nasion i roślin strączkowych.
  • Gdy twój apetyt na kwaśne jest naprawdę nieokiełznany, skonsultuj się z lekarzem, to może być pierwszy objaw problemów z pęcherzykiem żółciowym lub wątrobą.

Zajrzyj na następną stronę i dowiedz się, co chce ci powiedzieć organizm, kiedy każe ci pochłaniać ogromne ilości, kawy, musztardy, mlecznej czekolady, czy coca-coli.

Zobacz, co oznacza ochota na pozostałe z wymienionych w tytule artykułu smaki.

Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

ong>Ochota na słodycze

Apetyt na słodycze może być wynikiem przeróżnych niedoborów naszego organizmu. Po pierwsze (co dla większości z nas jest dość oczywiste), sięgamy po nie, gdy jesteśmy smutni, zdenerwowani i niewyspani. Słodkości dopingują mózg do wytwarzania serotoniny, czyli hormonu szczęścia, stanowią również szybki zastrzyk energii, tak potrzebny osobom osłabionym. Po drugie, częściej sięgają po nie osoby, w których organizmach brakuje chromu, fosforu lub tryptofanu (tego ostatniego brakuje nam zwłaszcza w pochmurne, brzydkie dni).

Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

By pozbyć się takich ciągot, należy zaopatrzyć się w aptece w preparaty na bazie chromu. W tym wypadku dodatkowe wzmocnienie się suplementami jest uzasadnione i bardzo wskazane, rozwiąże bowiem problem, z którym nasz organizm nie mógł sobie poradzić.

Zajadasz się pikantnymi i gorzkimi potrawami

Kiedy bardzo obficie doprawiasz spożywane potrawy i bardzo często jadasz pikantne lub gorzkie produkty, najprawdopodobniej masz problemy z trawieniem. To sygnał, że twoje ciało nie radzi sobie z metabolizowaniem tego, co jesz, dlatego musi wspomagać się przyspieszaczami w postaci ostrych przypraw. Spróbuj zastąpić ostre produkty takimi, o dużej zawartości błonnika spożywczego. To powinno rozwiązać twój problem.

Czego tak naprawdę brakuje ciału, gdy nachodzą nas smaki na: słone, słodkie, kwaśne lub pikantne przekąski?

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

źródło : 4tololo.ru


Reply