Firma Gerber ogłosiła konkurs na nową twarz ich produktów i ku zaskoczeniu wszystkich wygrał chłopiec… z Zespołem Downa! 

Logo „Gerber Baby” to jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie.

Firma „Gerber” produkująca żywność dla dzieci i niemowląt powstała w 1927 roku w Michigan, a jej założycielem był Daniel Frank Gerber, właściciel firmy Fremont Canning Company, sprzedającej przetwory w puszkach. Pomysł Gerbera na stworzenie marki produktów dla dzieci zrodził się z zaleceń lekarskich, jakich musiała przestrzegać jego córka.

 

Dorothy Gerber, żona przedsiębiorcy, narzekała do męża na czas, jaki musi poświęcić na przecieranie warzywnych i owocowych musów dla ich dziecka, a także zasugerowała mu, by pomyślał nad rozwiązaniem tego problemu na poziomie swojego przedsiębiorstwa. Idea masowej produkcji przecierów na dzieci okazała się starzałem w dziesiątkę i już po roku od premiery, produkty „Gerbera” były dostępne w sklepach na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

By wzmocnić rozpoznawalność nowej marki, ogłoszono konkurs plastyczny na wizerunek dziecka mającego promować smakołyki „Gerbera”. Spośród różnorodnych propozycji uwagę konkursowego jury zwrócił prosty szkic węglem, który ostatecznie zwyciężył w rywalizacji. Autorka szkicu Dorothy Hope Smith chciała go dopracować, ale przedsiębiorstwo było urzeczone jego prostotą i nie chciało żadnych zmian. Szkic stał się oficjalnym logo firmy w 1931 roku.

 

Autorka rysunku przedstawiła w swojej pracy córkę sąsiadów Ann Turner Cook, która dziś jest emerytowaną nauczycielką i pisarką. Jej niemowlęcą buzię rozpoznaje cały świat, lecz po latach „Gerber” uznał, że czas na zmiany i zaczął ogłaszać konkursy na nowe „Gerber Baby”.

Kolejną zmianę wizerunku dziecka promującego markę „Gerber”ogłoszono w 2017 roku. Do rywalizacji zgłoszono 140 000 dzieci, a wynik który właśnie ogłoszono zadziwił, ale też ucieszył wiele osób, ponieważ wybrano chłopca z Zespołem Downa.

Więcej o zwycięskim dziecku, jego rodzicach i reakcji na ten wybór, przeczytacie na kolejnej stronie. 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

źródło : difundir.org, wikipedia.org


Reply