Toniesz w obowiązkach? Dzięki tym poradom szybko się uporasz nawet z najcięższymi z nich!

Czas leci, a ty masz jeszcze tyle roboty, że nie wiesz, za co się zabrać, cóż nie ty jeden.

Dlatego, jeśli masz dużo pracy i marzysz tylko o tym, by się jej pozbyć i odpocząć, to warto korzystać z doświadczeń innych. Każdy organizuje swoją pracę tak, jak lubi, czasem tak jak musi, niestety najczęściej jest to zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę i walka z paniką, jak to wszystko ogarnąć. Do tego dochodzi obwinianie się, że nie zaczęło się pracy wcześniej i zapewnienia, że nigdy więcej to się nie powtórzy.

 

W połączeniu ze złośliwością rzeczy martwych zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę wróży spektakularną porażkę. Pozostaje pytanie, jak zrobić wszystko sprawnie i szybko, ale też porządnie, by nie było fuszerki i wstydu. Wystarczy na początek zapamiętać tych 7 trików, których możesz użyć w wielu sytuacjach, a przekonasz się, że wszystko jest o wiele łatwiejsze i mniej stresujące, niż myślisz.

1. Spisz listę

To najprostsza rada, a tak rzadko z niej korzystamy. Wypunktuj, co koniecznie musisz danego dnia zrobić. Spisz każde zadanie i czas na wykonanie to pomoże ci się skupić na konkretach. Masz tyle czasu, więc nie chodzisz co pół godziny po herbatę i ciastko. Połóż ją w widocznym miejscu i realizuj punkt po punkcie. Pomoże ci to nie stracić skupienia na tym, co istotne. Możesz także skorzystać z tabelki. Hasło główne i krótki opis działania.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : lifehack.org

Reply