Toniesz w obowiązkach? Dzięki tym poradom szybko się uporasz nawet z najcięższymi z nich!

2. Skup się

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Zwłaszcza kiedy jesteś na stanowisku, gdzie każdy coś od ciebie chce lub pracujesz w domu i każdy może ci przeszkodzić. Warto ograniczyć bodźce, poprosić by przez najbliższe dwie godziny nikt nie przeszkadzał. To czas, kiedy poświecisz się zupełnie pracy, a potem możesz ogarnąć inne rzeczy.

 

3. Użyj aplikacji i narzędzi 

Istnieje wiele aplikacji, które pomogą ci organizować czas pracy. Narzędzia, które będą przypominały o zadaniach, wyznaczały czas ich trwania, postępy. Przydaje się to zwłaszcza przy większych projektach, kiedy czas na realizacje jest dłuższy. Nic tak nie motywuje, jak zobaczenie, ile tak naprawdę czasu pracujemy.

4. Wyznaczaj realny czas na zadanie

Nie rozwlekaj drobnostek, bo braknie ci czasu na większe wyzwania. Najlepiej skupiać się na realnych celach i określonym czasie. Czyli załóż, że np. przeczytasz dane materiały w godzinę, skup się tylko na tym. Potem możesz zrobić siebie krótką przerwę i działać dalej. Ważne jest, by planować takie odcinki skupienia i pracy, które są realistyczne. Jeśli nie potrafisz skupić się przez godzinę, zaplanuj działanie na 45 min. Staraj się nie przeciągać przerw.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : lifehack.org

Reply