Oto 10 sztuczek, za pomocą których specjaliści od reklamy manipulują milionami ludzi! Poznaj je i nie pozwól sterować swoimi decyzjami!

Sztuczka nr 2: wykorzystanie zamiłowania do porównań

Ludzie z natury dokonują porównań, więc marketingowcy by stworzyć złudzenie, że coś jest w atrakcyjnej cenie, odpowiednio rozmieszczają produkty na półkach. Obok promowanego produktu stawiają podobny towar, ale droższy, przez co ludzie mają wrażenie, że zaoszczędzą jak kupią tańszy produkt i nie zastanawiają się, czy jego cena jest faktycznie adekwatna do objętości, trwałości, smaku…

Sztuczka nr 3: podchwytliwe menu

Restauracje chcąc sprzedawać jak najwięcej dań, manipulują klientami poprzez menu:

  • odwołują się do rodzinnych powiązań, licząc że dobre wspomnienia zachęcą do zjedzenia kapuśniaku jak u mamy, pieczonego udźca od dziadka czy szarlotki babci
  • stosują poetyckie opisy potraw
  • najdroższe dania znajdują się w górnej części menu, gdyż na tę część karty, uwagę zwraca się w pierwszej kolejności
  • karty dań robione są w ciepłych kolorach wzmagających apetyt
  • niekiedy restauratorzy podają kwotę należną za potrawę, ale bez uwzględnienia waluty, co powoduje odrealnienie ceny

Sztuczka nr 4: opakowania zbiorcze

Ludzie są nieco leniwi i nie chce im się podejmować zbędnego trudu podczas zakupów. W związku z tym, wielu towarów nie wyjmuje się z opakowań zbiorczych, licząc na to, że klientowi nie będzie chciało się go otwierać i zdecyduje się na zakup dużej paczki. Najczęściej w ten sposób postępuje się napojami (od wody mineralnej po piwo).

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply