Oto 10 sztuczek, za pomocą których specjaliści od reklamy manipulują milionami ludzi! Poznaj je i nie pozwól sterować swoimi decyzjami!
Sztuczka nr 2: wykorzystanie zamiłowania do porównań
Ludzie z natury dokonują porównań, więc marketingowcy by stworzyć złudzenie, że coś jest w atrakcyjnej cenie, odpowiednio rozmieszczają produkty na półkach. Obok promowanego produktu stawiają podobny towar, ale droższy, przez co ludzie mają wrażenie, że zaoszczędzą jak kupią tańszy produkt i nie zastanawiają się, czy jego cena jest faktycznie adekwatna do objętości, trwałości, smaku…
Sztuczka nr 3: podchwytliwe menu
Restauracje chcąc sprzedawać jak najwięcej dań, manipulują klientami poprzez menu:
- odwołują się do rodzinnych powiązań, licząc że dobre wspomnienia zachęcą do zjedzenia kapuśniaku jak u mamy, pieczonego udźca od dziadka czy szarlotki babci
- stosują poetyckie opisy potraw
- najdroższe dania znajdują się w górnej części menu, gdyż na tę część karty, uwagę zwraca się w pierwszej kolejności
- karty dań robione są w ciepłych kolorach wzmagających apetyt
- niekiedy restauratorzy podają kwotę należną za potrawę, ale bez uwzględnienia waluty, co powoduje odrealnienie ceny
Sztuczka nr 4: opakowania zbiorcze
Ludzie są nieco leniwi i nie chce im się podejmować zbędnego trudu podczas zakupów. W związku z tym, wielu towarów nie wyjmuje się z opakowań zbiorczych, licząc na to, że klientowi nie będzie chciało się go otwierać i zdecyduje się na zakup dużej paczki. Najczęściej w ten sposób postępuje się napojami (od wody mineralnej po piwo).