Oto 10 sztuczek, za pomocą których specjaliści od reklamy manipulują milionami ludzi! Poznaj je i nie pozwól sterować swoimi decyzjami!
Sztuczka nr 5: podwójna porcja
W reklamach aktorzy często prezentując produkt, zużywają go dwukrotnie więcej, niż jest to konieczne. Przez to wyrabiają w konsumentach przekonanie, że też nie powinni żałować sobie promowanego specyfiku. Oczywiście zachęcenie do podwójnego zużywania podyktowana jest ekonomią, czyli chęcią szybszej sprzedaży kolejnego opakowania oferowanego towaru..
Sztuczka nr 6: sklepowe triki
Marketingowcy i twórcy reklam wykorzystują w swej pracy wszystko to, co na temat człowieka oraz jego zachwiań i preferencji ustalili psycholodzy:
- ludzie bardziej zwracają uwagę na czerwony kolor, więc produkty, które chce się szybko sprzedać, zostają opatrzone czerwoną etykietą
- sklepy urządza się tak, by zawsze skręcać w lewo, co lokuje wzrok na odpowiednich produktach
- w marketach stosuje się małe płytki, by wózki na nich robiły więcej hałasu, co skłoni klientów do wolniejszej jazdy i zwiększy szanse, że dostrzegą jakiś interesujący ich produkt
- duże koszyki skłaniają do zakupu większej ilości towarów
Sztuczka nr 7: jakość pod ścisłą kontrolą
Wydawać by się mogło, że producenci chcą, aby ich produkty byłe jak najlepsze, a to nieprawda. W latach pięćdziesiątych firma Henckels produkująca obieraczki do ziemniaków, zorientowała się, że ich produkt kompletnie się nie zużywa, przez co sprzedaż jest mała. Postanowiono więc zmienić kolor obieraczki i obniżyć jej jakość, by szybciej się zużywała i konsumenci musieli iść kupić nową.