Oto 10 sztuczek, za pomocą których specjaliści od reklamy manipulują milionami ludzi! Poznaj je i nie pozwól sterować swoimi decyzjami!

Sztuczka nr 5: podwójna porcja

W reklamach aktorzy często prezentując produkt, zużywają go dwukrotnie więcej, niż jest to konieczne. Przez to wyrabiają w konsumentach przekonanie, że też nie powinni żałować sobie promowanego specyfiku. Oczywiście zachęcenie do podwójnego zużywania podyktowana jest ekonomią, czyli chęcią szybszej sprzedaży kolejnego opakowania oferowanego towaru..

Sztuczka nr 6: sklepowe triki

Marketingowcy i twórcy reklam wykorzystują w swej pracy wszystko to, co na temat człowieka oraz jego zachwiań i preferencji ustalili psycholodzy:

  • ludzie bardziej zwracają uwagę na czerwony kolor, więc produkty, które chce się szybko sprzedać, zostają opatrzone czerwoną etykietą
  • sklepy urządza się tak, by zawsze skręcać w lewo, co lokuje wzrok na odpowiednich produktach
  • w marketach stosuje się małe płytki, by wózki na nich robiły więcej hałasu, co skłoni klientów do wolniejszej jazdy i zwiększy szanse, że dostrzegą jakiś interesujący ich produkt
  • duże koszyki skłaniają do zakupu większej ilości towarów

Sztuczka nr 7: jakość pod ścisłą kontrolą

Wydawać by się mogło, że producenci chcą, aby ich produkty byłe jak najlepsze, a to nieprawda.  W latach pięćdziesiątych firma Henckels produkująca obieraczki do ziemniaków, zorientowała się, że ich produkt kompletnie się nie zużywa, przez co sprzedaż jest mała. Postanowiono więc zmienić kolor obieraczki i obniżyć jej jakość, by szybciej się zużywała i konsumenci musieli iść kupić nową.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply