14-letnia Lucy wie, jak walczyć o swoje ideały. Dziewczyna skłoniła sieć sklepów Tesco do zaprzestania sprzedaży jaj od kur hodowanych w klatkach

Poziom konsumpcji w krajach wysokorozwiniętych i dynamicznie rozwijających się jest ogromny. Wielkopowierzchniowe sklepy codziennie sprzedają setki ton żywności. Takie tempo wymaga szybkiego procesu produkcyjnego, co boleśnie odczuły kury.

Jajka są podstawowym produktem używanym w kuchni, bez którego nie powstałoby wiele potraw. Nic więc dziwnego, że sieć Tesco w swoich sklepach rocznie sprzedaje aż 1 miliard 400 milionów sztuk jajek. Niestety aż 43% z nich pochodzi od kur z chowu klatkowego, czemu postanowiła przeciwstawić się nastolatka z Wielkiej Brytanii. Jej upór był tak wielki, że potentat na rynku hipermarketów zdecydował się jej posłuchać.


eggs-in-tesco-2


Lucy Gavaghan ma 14 lat i mieszka wraz z mamą i siostrą w Sheffield. Dziewczyna jest bardzo wrażliwa na los zwierząt i nie mogła się pogodzić z tym, że w sklepach codziennie sprzedaje się dziesiątki tysięcy jaj pochodzących od kur żyjących w klatach. Taki sposób chowu, jak podkreśla Lucy, jest okrutny i  nienaturalny. Postanowiła więc zawalczyć o dobro milionów kur hodowanych przez dostawców Tesco, jednej z największych sieci marketów.

Wkładając jajka do sklepowego koszyka warto się zastanowić skąd pochodzą

eggs-in-tesco-4


Dziewczyna wykorzystała siłę mediów społecznościowych i internetu, by zainteresować ludzi swoją akcją i uświadomić im problem. Wielu konsumentów nie zdaje sobie bowiem sprawy z tego, jak wygląda życie kur na fermach, więc dziewczyna nakreśliła im obraz sytuacji. Jej odezwa spotkała się z dużym zainteresowaniem, a w zorganizowanej petycji pod zaprzestaniem przez Tesco sprzedaży jaj od klatkowych kur, podpisało się ponad 280 tysięcy osób.

Spędzenie całego życia w klatce to dla kury męczarnia

Więcej informacji o wycofaniu jaj od kur klatkowych przeczytacie na kolejnej stronie. 

eggs-in-tesco-3

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

źródło : metro.co.uk

Reply