Hipsterzy odchodzą w zapomnienie, teraz nadchodzi czas Yakki! Sprawdźcie, czym wyróżnia się ta subkultura i czy możecie do niej dołączyć

Yakki to bardzo często osoby, które rzuciły pracę w dużych firmach czy korporacjach, by zająć się własnym kreatywnym biznesem i przestać pracować „na kogoś”. To mieszkańcy megamiast, chętnie korzystający z możliwości, jakie daje internet: prowadzą blogi, kanały filmowe, fanpage, profile na Instagramie. Yakki lubią nazywać się „klasa kreatywną”.

 

Yakki w przeciwieństwo do hipsterów nie przywiązują uwagi do marek czy metek, gardzą reklamami i odrzucają konsumpcyjny styl życia. Wolą kolekcjonować doświadczenia niż dobra materialne. Unikają tzw. „sieciówek”, uznając kierujące nimi korporacje za ciemiężycieli współczesnego świata. Yakki to pewnego rodzaju połączanie kultury Yuppie i hipisowskiej.

Czy posiadacie atrybuty Yakki? Im na więcej poniższych pytań odpowiecie „tak”, tym bliżej wam do tej subkultury.

  • Cenisz swoją wolność i niezależność bardziej niż stabilizację i dobrobyt?
  • Czy unikasz produktów z masowej produkcji na rzecz towarów typu „handmade”?
  • Czy aktywnie działasz w internecie (prowadzisz poczytnego bloga, popularny kanał na YouTube czy profil na Instagramie)?
  • Czy nudzą cię sprawy związane z bankowością, podatkami, prawem?
  • Czy w stanie odurzenia alkoholowego chcesz filozofować i dyskutować i życiu?
  • Czy lubisz zachodnie i ambitne seriale, ironicznie pokazujące współczesny świat?
  • Czy unikasz wiadomości prezentowanych w mainstreamowych mediach na rzecz alternatywnych kanałów informacji?
  • Czy pracujesz w sektorze „zawodów kreatywnych”?
  • Czy prowadzisz własną, choć niewielką firmę?
  • Czy unikasz kupowania na kredyt?

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : deadbees.net

Reply