Hipsterzy odchodzą w zapomnienie, teraz nadchodzi czas Yakki! Sprawdźcie, czym wyróżnia się ta subkultura i czy możecie do niej dołączyć
Yakki to bardzo często osoby, które rzuciły pracę w dużych firmach czy korporacjach, by zająć się własnym kreatywnym biznesem i przestać pracować „na kogoś”. To mieszkańcy megamiast, chętnie korzystający z możliwości, jakie daje internet: prowadzą blogi, kanały filmowe, fanpage, profile na Instagramie. Yakki lubią nazywać się „klasa kreatywną”.
Yakki w przeciwieństwo do hipsterów nie przywiązują uwagi do marek czy metek, gardzą reklamami i odrzucają konsumpcyjny styl życia. Wolą kolekcjonować doświadczenia niż dobra materialne. Unikają tzw. „sieciówek”, uznając kierujące nimi korporacje za ciemiężycieli współczesnego świata. Yakki to pewnego rodzaju połączanie kultury Yuppie i hipisowskiej.
Czy posiadacie atrybuty Yakki? Im na więcej poniższych pytań odpowiecie „tak”, tym bliżej wam do tej subkultury.
- Cenisz swoją wolność i niezależność bardziej niż stabilizację i dobrobyt?
- Czy unikasz produktów z masowej produkcji na rzecz towarów typu „handmade”?
- Czy aktywnie działasz w internecie (prowadzisz poczytnego bloga, popularny kanał na YouTube czy profil na Instagramie)?
- Czy nudzą cię sprawy związane z bankowością, podatkami, prawem?
- Czy w stanie odurzenia alkoholowego chcesz filozofować i dyskutować i życiu?
- Czy lubisz zachodnie i ambitne seriale, ironicznie pokazujące współczesny świat?
- Czy unikasz wiadomości prezentowanych w mainstreamowych mediach na rzecz alternatywnych kanałów informacji?
- Czy pracujesz w sektorze „zawodów kreatywnych”?
- Czy prowadzisz własną, choć niewielką firmę?
- Czy unikasz kupowania na kredyt?