16 sztuczek psychologicznych, które pomogą ci zostać mistrzem konwersacji

3. Jeśli musisz wziąć udział w oficjalnym spotkaniu, a trochę się go boisz lub czujesz się  grupie niekomfortowo, przyjdź na spotkanie trochę wcześniej. Możesz wtedy rozglądnąć się po lokalu, wybrać dobre miejsce, a co ważne osoby, które przychodzą wcześniej, nie przykuwają tak uwagi, jak ci, którzy się spóźniają.

4. Ta rada nie jest zbyt etyczna, ale pomaga w lepszym poczuciu pewności siebie. Kiedy czujesz się niepewnie, pomyśl, że jesteś królem/królową, a inni w pomieszczeniu to twoi poddani. Jednak pamiętaj, by nie przesadzać ;)

5. Jeśli wiesz, że ktoś na spotkaniu służbowym będzie cię krytykował czy torpedował twoje pomysły, usiądź blisko tej osoby. Odległość sprawia, że dana osoba nie będzie tak odważna w wygłaszaniu kategorycznych sądów. Jeśli będziesz daleko, nie będzie cię widzieć, łatwiej będzie mu ostrzej się wypowiadać.

6. Nie kładź toreb czy innych przeszkód, między tobą a rozmówcą, zwłaszcza gdy chcesz się dogadać z tą osobą lub bliżej poznać. To buduje bariery i narzuca dystans. Jeśli stoicie, trzymaj torbę w jednej ręce, na boku. Umieszczenie jej przed sobą i trzymanie obiema dłońmi sugeruje postawę zamkniętą i brak porozumienia.

7. Jeśli z kimś się sprzeczasz, a chcesz załagodzić konflikt, nie stój naprzeciw tej osoby. To postawa wyzywająca, lepiej stań bokiem lub z boku to zmniejszy napięcie.

8. Nie bój się popatrzeć rozmówcy w oczy i uśmiechać się przy tym. Jest to sygnał, że jesteś otwarty, szczery i masz dobre intencje.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

Reply