Najpopularniejsze sztuczki marketingowców, które skłaniają do robienia większych zakupów. Przez ich stosowanie klienci tracą rocznie setki euro!
Atrakcyjne zdjęcie
Człowiek je najpierw oczami, dlatego producenci na opakowaniach swych produktów, dają bardzo apetyczne fotki. Niestety nijak się one mają do rzeczywistości, ale konsumenci o tym zapominają, choć zazwyczaj gdzieś małym druczkiem jest wypisana informacja, że produkt może różnić się od wizerunku przedstawionego na opakowaniu.
Sztuczne uatrakcyjnienie produktu
Psychologowie zauważyli, że np. obraz kropli wody powoduje ochotę na odświeżenie i wzmaga pragnienie. Nic więc dziwnego, że etykiety wielu napojów wyglądają jak skropione wodą. Zauważono również, że te towary, które mają dużą tabelę wartości odżywczych sprzedają się lepiej, choć faktycznie mają gorszy skład od innych produktów. Duże oznaczenia sprawiają bowiem, iż ma się wrażenie, że producent nie ma nic do ukrycia, a wręcz chwali się składem swojego towaru.
Towar plus emocje
Nowocześni specjaliści ds. marketingu nie sprzedają tylko towarów, ale przede wszystkim emocje i styl życia. Ukazują swoje towary w niezwykle estetyczny i atrakcyjny sposób, tworząc wrażenie luksusu. Cały przekaz reklamy oparty jest na wpojeniu odbiorcy, że nabywając daną rzecz zyskują nie tylko ją, ale także takie wartości jak wolność, swoboda czy prestiż.