Za oknem coraz cieplej, a letnia sukienka nadal za wąska? Nie przejmuj się, tych pięć ćwiczeń w ciągu zaledwie miesiąca pomoże ci się pozbyć nagromadzonych w zimie kilogramów. Wypróbuj je koniecznie!

W obecnych czasach coraz większą wagę zyskuje mała waga. Więcej uwagi poświęcamy zdrowemu żywieniu, więcej czasu spędzamy na ćwiczeniach i kształtowaniu sylwetki.

Każdy ma na to swój sposób. Są tacy, którym nie szkoda pieniędzy na drogie karnety na siłownię, regularne wizyty u trenera personalnego, spotkania z dietetykiem i specjalistyczny sprzęt. Są i ci, którzy nie widzą żadnej przyjemności w „poceniu się przy innych. Ci drudzy wolą proste rozwiązania, jedzą mniej i zdrowo, a ćwiczenia wykonują w domowym zaciszu.

Ci drudzy małymi kroczkami, ale osiągają lepsze efekty. Zmiana stylu życia wpływa na długotrwałą poprawę naszego wyglądu. Nic nie pomogą diety cud, jeśli nie ma odpowiedniego nastawienia. Podstawa to regularność! Wykonywanie tych pięć ćwiczeń regularnie gwarantuje pozbycie się zbędnych kilogramów. Może nie wszystkich i może nie od razu. Nie wierzcie w cuda, nic nie odchudzi was zdrowo w tydzień. Jeśli jednak codziennie będziecie wykonywać te pięć ćwiczeń, zaczniecie widzieć poprawę w obwodzie talii i ogólnej budowie ciała w czasie krótszym niż miesiąc!

Gotowi na fit-rewolucję? No to zapraszamy na następną stronę. Na niej znajdziecie wszystko to, co pomoże wam zmienić wasze ciało.

ong>1. Deska to jedno z najprostszych i najmniej docenianych ćwiczeń w historii

Niepozorne, statyczne ćwiczenie, choć łatwe w wykonaniu potrafi jednak solidnie dać w kość, a przy okazji zdziałać cuda. Pomoże ci wzmocnić mięśnie, wyrzeźbi brzuch i wysmukli ramiona. Przyjmij pozycję jak do pompek. Zegnij łokcie pod kątem 90 stopni. Ciężar ciała oprzyj na przedramionach i palcach stóp. Twoje ciało powinno utworzyć linię prostą od stóp aż do głowy. Wytrzymaj w tej pozycji jak najdłużej możesz. Powtórz wszystko raz jeszcze.

2. Pompki są najlepszym ćwiczeniem wykorzystującym wagę ciała

Kiedy je wykonujemy ćwiczą  wszystkie ważniejsze mięśnie w naszym organizmie. Uelastycznia to nasze ciało, staje się ono jędrniejsze, ładnie ukształtowane. Ułóż się na brzuchu. Wyprostuj ręce i nogi.  Oprzyj ciężar ciała na dłoniach i stopach i rozpocznij ćwiczenie. Sukcesywnie unoś i opuszczaj wyprostowany tułów i nogi.  Powtórz tyle razy, ile możesz.

3. Przysiady pomogą rozbudować Twoje mięśnie

Chcesz nabrać masy mięśniowej i ujędrnić przy tym pośladki? Nie ma lepszego rozwiązania niż przysiady. Dzięki temu prostemu ćwiczeniu, w mgnieniu oka zobaczysz przyrost mięśni czworogłowych, pośladków i łydek. Przysiady wzmocnią całe twoje ciało, pomogą w walce z tkanką tłuszczową. Przy standardowym przysiadzie stopy powinny być rozstawione na szerokość barków lub nieco szerzej. Wyciągnij ręce przed siebie i przykucnij, trzymając głowę skierowaną do przodu. Twoje plecy cały czas powinny pozostać proste. Obniżaj ciało aż twoje uda znajdą się w pozycji równoległej do podłogi.

ong>4.  Prostowanie ręki i nogi w klęku podpartym

To ćwiczenie jest  łatwiejsze niż sama nazwa wskazuje. Wielu z nas zna je jeszcze z lekcji WF-u. Oprzyj się w klęku podpartym, a następnie jednocześnie wyciągnij w przód jedną rękę, a w tył przeciwną nogę. Utrzymuj rękę i nogę idealnie wyprostowane. Wytrzymaj przez chwilę, po czym opuść je i powtórz z drugą nogą i ręką. To ćwiczenie zwiększy wytrzymałość zarówno brzucha, jak i dolnej części pleców.

5.  Unoszenie bioder przy leżeniu na plecach

To idealne ćwiczenie wzmacniające pośladki, czy ścięgna stawu skokowego, które jednocześnie uczyni silniejszym twój brzuch, wyrzeźbi plecy i ukształtuje smukłe uda. Połóż się na plecach na podłodze, ugnij kolana, a stopy oprzyj płasko na ziemi. Ułóż ramiona po bokach pod kątem 45 stopni. Ściśnij pośladki i unieś biodra do góry. Podnieś je tak wysoko, jak to możliwe, napinając pośladki. Powoli opuść ciało i powtórz.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

źródło : fitnessandpower.com