Kontrowersyjna reklama Gillette rozsierdziła tysiące internautów. Postanowili zbojkotować markę i wyrzucić swoje maszynki
Istnieją marki, które są z nami właściwie od zawsze.
Choć wydaje się nam, że nasz rynek jest ogromny i każda firma, nawet najmniejsza znajdzie w nim swoje miejsce, to prawda jest zupełnie inna. W rzeczywistości jest zaledwie kilku potentatów, którzy są z nami od lat. Koncerny takie jak Coca-Cola, Nestle, czy Unilever to korporacje, które nie pozwalają mniejszym, rodzinnym interesom rozwinąć skrzydeł (więcej o tym tutaj: https://www.jestpozytywnie.pl/10-koropracji/).
Mniejsze firmy nie są w stanie konkurować z takimi gigantami. Wielkie korporacje są markami samymi w sobie. Są popularne, mają swoje tradycje i znane przez ogół społeczeństwa hasła reklamowe.
Przykład Gillette pokazuje jednak, że nawet największa firma, która jest w stanie wydać grube miliony na dobrą kampanię reklamową, może popełnić błąd. W tym przypadku jedna reklama sprawiła, że zaledwie kilka dni koncern stracił tysiące klientów.