Chcesz wiedzieć, czy warto pójść na to do kina? Kilka wskazówek, jak rozpoznać, o czym będzie film tylko na podstawie plakatu znajdziesz tutaj

To nie tajemnica, że ​​Hollywood w kółko zajmuje się tymi samymi tematami.

Trudno znaleźć nieszablonowy tytuł, który nie byłby w jakiś sposób wtórny, nie był rebootem, sequelem, lub adaptacją jakiejś słynnej lektury. Oryginalne historie i scenariusze są bardzo nieliczne. Czasem jest to minus, ponieważ serwowane nam filmy są przewidywalne i nieraz już od pierwszych minut wiemy, jakie będzie zakończenie produkcji. Czasem jednak czerpanie z dobrych wzorców wcale nie jest takie złe.

Studia filmowe zarabiają, a fani kina wiedzą, czego oczekiwać po danym tytule. By wiedzieć jeszcze więcej, często wchodzimy na przeróżne kinowe portale, szukając recenzji danej produkcji lub odpowiedzi na nurtujące pytanie: co chcemy obejrzeć. Narażamy się wtedy na spoilery, a niestety nawet najlepszy film traci swój urok, gdy znamy jego zakończenie. Nici wówczas z zaskakujących zwrotów akcji. Z szukania wiadomości o filmie można jednak śmiało zrezygnować.

Okazuje się bowiem, że już sam plakat mówi sporo o fabule danego filmu. Ale jak to – spytacie. Odpowiedź na następnych stronach.

st takie powiedzenie: Nie oceniaj książki po okładce. To oczywiście zwrot merytoryczny, który odnosi się do ludzkiej aparycji. Gdyby jednak potraktować go dosłownie, to sentencja śmiało mogłaby brzmieć: Nie oceniaj książki po okładce, ale film po plakacie już możesz. Hollywood nie ma zwykle pomysłu na nowe innowacyjne okładki dla swoich filmów, czerpiąc ze znanych już grafik, nieco tylko odświeżanych. Plakat musi pasować do filmu. Trudno w końcu wyobrazić sobie uśmiechniętą parę odwróconą do siebie plecami na afiszu np. horroru.

Nie ma o tym mowy. Para = komedia romantyczna. Ten prosty klucz wykorzystywany jest w wielu filmowych gatunkach. Oto kilka przykładów. Pierwszy z nich: afisze ze zbliżeniem na oko.

1. Zbliżenie na oko

Jeśli w kinie lub na mieście zdarzy nam się zobaczyć afisz z połową twarzy, na której dominuje olbrzymie niewiarygodnie piękne oko, patrzące hipnotyzująco wprost na nas, na 90 proc. mamy do czynienia z horrorem (ewentualnie z thrillerem). Tematyka filmu będzie jednak związana z ludzką naturą i psychiką. Na pierwszym planie będą ludzkie uczucia, relacje międzyludzkie lub międzygatunkowe, nasze reakcje na przeróżne wydarzenia itd.

2. Przewaga żółci 

Żółć na plakacie to dla nas jasny sygnał, że mamy do czynienia z filmem o oryginalnej tematyce. Film o takim afiszu będzie miał prawdopodobnie niezależny scenariusz. Może to być kino niezależne, szokujące w wyrazie, z zaskakującą fabułą, jednak na tyle zrozumiałe, aby trafić do przeciętnego odbiorcy.

ong>3. „Lewitujące” głowy 

Wybierasz się na film, na którego plakacie widnieją duże, “lewitujace” ponad małymi ludźmi głowy, nie zapomnij zabrać chusteczek, ponieważ łzy poleją się ciurkiem, w trakcie oglądania tego dramatu. Ogromne głowy ponad małymi postaciami to wyraźny znak, że masz do czynienia z wyciskaczem łez. Dodatkowym sygnałem będzie otoczenie, w którym znajdują się postacie na afiszu. To plaża czy pustynia, a na bilbordzie dominują pastelowe – nie mamy pytań.

4. Czarny cień 

Czarny cień samotnej postaci, odwróconej plecami – taka grafika często towarzyszy filmom opowiadającym historie samotników o dobrym sercu, walczących z całym światem. Są to zwykle filmy mroczniejsze niż superbohaterskie produkcje, które co roku w wielkiej ilości trafiają do kin. To filmy akcji lub dramaty, czasem kino gangsterskie, nieszczędzące widzowi mocnych emocji. Na takich filmach zwykle leje się krew.

5. W łóżku

Kiedy postacie z plakatu znajdują się w łóżku, zwykle obrażone na siebie, strojące miny, z założonymi na piersiach rękoma, wówczas tematyka filmu związana będzie właśnie z problemami w sypialni. To filmy obyczajowe o relacjach międzyludzkich, wewnątrz związku lub po prostu o nieudanym życiu intymnym, czasem komedie, innym razem dramaty. Fanom filmów akcji na pewno ich nie polecamy.

ong>6. Cenzura

Plakaty z dużymi twarzami, na których umieszczono pasek cenzury zwykle należą do filmów, w których kluczową rolę odgrywa tylko jeden, główny bohater. To on będzie najważniejszy dla rozwoju całej fabuły. Bohater z zawiązanymi oczami walczył będzie o sprawiedliwość, zwykle z rządem lub biurokracją, używając swojego intelektu, a czasem i pięści. Kinowi maniacy będą natomiast z zapartym tchem obserwować jego zmagania, kibicując sympatycznej postaci.

7. Wielki błękit 

Gdy zobaczysz plakat filmowy, który jest cały niebieski – możesz mieć pewność, że tematyka produkcji, do której należy związana jest ze zwierzętami. Do błękitu dodaj duży, biały księżyc w pełni i otrzymasz prostą receptę na dramat. Proste prawda? Sprawdza się w stu procentach.

8. Twarz – układanka

Kiedy na filmowym plakacie widnieje twarz złożona z kilku obiektów, oznacza to, że film będzie traktował, o zmaganiach bohatera. Tym razem nie będzie to jednak walka z rządem, czy jakimś wielkim mocarstwem, które właśnie uknuło niecny plan zniszczenia świata, a z samym sobą, swoimi zasadami, własną moralnością i najbliższym otoczeniem.

Istnieje wiele innych wskazówek dotyczących rozpoznawania gatunku, czy tematyki filmu po bilbordzie, który go reklamuje, które warto mieć na uwadze, kiedy wybieramy się do kina. Dla przykładu, kiedy na plakacie widnieje twarz głównego bohatera w czerni i bieli z krwisto-czerwonym płomieniem w tle, oznacza to, że mamy do czynienia z kinem akcji. Duże rozstawione nogi z mniejszymi postaciami w tle – film będzie podejmował tematykę erotyczną, biegnący bohater na błękitnym tle – thriller, w którym główny bohater będzie musiał odkryć jakąś tajemnicę itd.

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi odkryliście klucz, którym posługuje się Hollywood w dopasowywaniu grafik do swoich produkcji i teraz już bez portali filmowych, patrząc tylko na plakat, rozpoznacie, o czym jest dane dzieło. Życzymy powodzenia w tej grze skojarzeń, to świetna rozrywka!

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : distractify.com

Reply