Cztery popularne, choć fałszywe psychologiczne teorie, w które wszyscy wierzą. Sprawdź, czy też ulegasz złudnemu myśleniu
3. Media programują naszą podświadomość
Trudno się nie zgodzić z tym, że przekaz medialny, zwłaszcza reklamowy, silnie wpływa na człowieka i odczuwane przez niego potrzeby. Naukowcy widząc to, od lat badają zależność miedzy emocjami i decyzjami człowieka, a treściami jakie odbiera. Badania te doprowadziły do ukucia pojęcia neurolingwistycznego programowania.
Programowanie to polega na dostarczaniu do mózgu obrazów i innych treści, które wyłapuje podświadomość, choć sam człowiek ich faktycznie nie rejestruje w normalnym odbiorze zmysłami. Za taki przekaz uważa się tzw. mikro-klatki w filmach czy teksty ujawniające się w piosenkach odtwarzanych od tyłu.
Niegdyś przeprowadzono eksperyment w tym zakresie z Coca-Colą i popcornem, który dowodził teorię wpływu ukrytych treści na człowieka, ale później okazało się, że wyniki zostały sfałszowane. Wiele osób postuluje więc, że podprogowy przekaz i programowanie podświadomości w rzeczywistości są niemożliwe. Koronny argument to fakt, że gdyby rzeczywiście coś takiego było możliwe, to już dawno zostałoby to wykorzystane przez ludzi władzy.