Cztery popularne, choć fałszywe psychologiczne teorie, w które wszyscy wierzą. Sprawdź, czy też ulegasz złudnemu myśleniu


3. Media programują naszą podświadomość

Trudno się nie zgodzić z tym, że przekaz medialny, zwłaszcza reklamowy, silnie wpływa na człowieka i odczuwane przez niego potrzeby. Naukowcy widząc to, od lat badają zależność miedzy emocjami i decyzjami człowieka, a treściami jakie odbiera. Badania te doprowadziły do ukucia pojęcia neurolingwistycznego programowania.

Programowanie to polega na dostarczaniu do mózgu obrazów i innych treści, które wyłapuje podświadomość, choć sam człowiek ich faktycznie nie rejestruje w normalnym odbiorze zmysłami. Za taki przekaz uważa się tzw. mikro-klatki w filmach czy teksty ujawniające się w piosenkach odtwarzanych od tyłu.

Niegdyś przeprowadzono eksperyment w tym zakresie z Coca-Colą i popcornem, który dowodził teorię wpływu ukrytych treści na człowieka, ale później okazało się, że wyniki zostały sfałszowane. Wiele osób postuluje więc, że podprogowy przekaz i programowanie podświadomości w rzeczywistości są niemożliwe. Koronny argument to fakt, że gdyby rzeczywiście coś takiego było możliwe,  to już dawno zostałoby to wykorzystane przez ludzi władzy.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : deadbees.net

Reply