To, jakie porcje powinieneś jeść, masz wypisane… na dłoni! Przekonaj się, czy jesz za mało, czy za dużo

Dobranie odpowiedniej porcji jedzenia sprawi, że nie będziesz musiał rezygnować z tego, co lubisz, a nie przytyjesz.

To, co jemy, wpływa na nasze zdrowie. Dlatego, gdy dbamy o nie, omijamy szerokim łukiem wiele posiłków. A nie na tym sztuka polega, by nic nie jeść, ale by jeść z głową. Wszystko jest dla ludzi, ale trzeba zachować umiar, bo inaczej można nie tylko przytyć, ale też niszczyć swoje zdrowie. Tłuszcze czy cukry są potrzebne, ale nie można z nimi przesadzać.

To, jakie porcje powinieneś jeść, masz wypisane... na dłoni! Przekonaj się, czy jesz za mało, czy za dużo

Określenie ile trzeba jeść często nie jest łatwe. Liczymy kalorie, ważymy jedzenie, ale z czasem mamy tego dosyć. Jemy za dużo i cierpimy, bo żołądek jest obciążony, czujemy się ociężali i nie mamy energii. A są na to proste patenty, które jeśli wcieli się w życie, sprawią, że będzie jadło się odpowiednio, by mieć energię i siłę do działania. Jednym ze sposobów jest czytanie z dłoni, która dokładnie pokazuje, ile każdy z nas powinien jeść. Uwaga! Podane wielkości nie tyczą się dzieci, bo ona mogą jeść znacznie więcej owoców, warzyw i mięsa niż pokazują ich rączki.

To, jakie porcje powinieneś jeść, masz wypisane... na dłoni! Przekonaj się, czy jesz za mało, czy za dużo

Tak jak masz 5 placów u dłoni, tak powinno się dziennie jeść 5 razy. Kciuk to śniadanie, wskazujący – przekąska, środkowy – obiad, serdeczny to druga przekąska, mały plac to kolacja. I tak powinno się jeść syte śniadanie i lekki dobry obiad, a kolacja powinna być naprawdę skromna. To sprawi, że poziom energii będzie wysoki, a żołądek i jelita nieobciążony w nocy.

 Zaciśnięta pięść to węglowodany

Makaron, ryż czy kasza, porcja wielkości twojej pięści sprawi, że się najesz. To samo tyczy się ziemniaków i frytek. Pięść, nie więcej.

To, jakie porcje powinieneś jeść, masz wypisane... na dłoni! Przekonaj się, czy jesz za mało, czy za dużo

 

Wnętrze dłoni to białka

I tak wnętrze dłoni to wielkość mięsa czy ryb, ogólnie białka, jakie powinieneś spożyć podczas jednego posiłku.

 

To, jakie porcje powinieneś jeść, masz wypisane... na dłoni! Przekonaj się, czy jesz za mało, czy za dużo

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : healthhacks.be

Reply