Najnowsza reklama Gucci wywołała burzę w sieci! Oburzeni internauci myśleli, że to prześmiewczy mem

Jeszcze kilka lat temu na okładkach wszystkich kolorowych magazynów królowały idealne kobiety o porcelanowej cerze, nieskazitelnym uśmiechu i perfekcyjnej figurze.

Dziś na pierwsze strony gazet zaczynają wkraczać kobiety mniej idealne. Pojawiają się panie o rubensowskich kształtach, niepełnosprawne czy z bielactwem. Oczywiście nadal częściej widzimy wyretuszowane „wzory do naśladowania”, ale jest nadzieja, że kiedyś się to zmieni, gdyż odbiorcy są mądrzejsi i coraz częściej dostrzegają nienaturalne standardy piękna kreowane przez media.

Obecnie coraz więcej marek modowych chce współpracować z ludźmi niezwykłymi i pięknymi w swej niedoskonałości. Na przykład firma Gucci zaprosiła punkową piosenkarkę z grupy Surfbort, Dani Miller do wypromowania nowej linii szminek. Jej niedoskonały uśmiech stał się rodzajem protestu przeciw błyszczącym ideałom.

Dyrektor firmy Alessandro Michele postanowił odejść od stereotypów idealnego uśmiechu w reklamie.

Chodzi o to, aby humanizować przemysł mody, niezależnie od tego, jak dziwnie to może wyglądać. Człowiek inny to też człowiek, a więc jest piękny.

Piosenkarka przekonuje, że każdy człowiek ma jakieś wady, z których może zrobić swój atut. Zachęca wszystkich, aby się nie wstydzili i nie popadali w kompleksy, bo to jacy się urodziliśmy, nie zależy od nas. Artystkę oczywiście stać na to, aby zafundować sobie hollywoodzki uśmiech, ale zwyczajnie nie chce tego robić. Twierdzi, że w pełni się akceptuje, a jej nieidealne zęby stały się jej znakiem rozpoznawczym.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.



Reply