W te sztuczki marketingowców wpadamy codziennie. A oni z radością liczą ile zarobili na naszej naiwności

Zmniejszanie wielkości

Robią to zwłaszcza hipermarkety i dyskonty spożywcze. Warto zwracać uwagę na objętość produktów, zwłaszcza napojów. W markecie sok jest tańszy, ale kupujemy 1,75 l, nie zwracając uwagi, że przecież oryginalnie ten sok ma 2 litry. Pozwala to uzyskać dobre zyski bez podnoszenia cen i oczywiście klienci są zadowoleni, bo płacą mniej.

 

 

Duże wózki

Gdy okazało się, że klienci wkładają do wózków o 40% więcej produktów, niż robili to, gdy brali koszyki, wiele sklepów wycofało koszyki. Duże wózki sprawiają wrażenie, że nic wiele nie kupiliśmy. Pełny koszyk to znak, że czas do kasy. Jadąc wózkiem, poruszasz się wolniej, zanim dotrzesz do chleba czy innych podstawowych produktów masz już wiele rzeczy, których nie potrzebujesz. Podobnie jest ze zdrową żywnością. Gdy ją kupisz, masz poczucie, że dobrze się odżywiasz i w nagrodę kupujesz słodycze lub czipsy.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply