W te sztuczki marketingowców wpadamy codziennie. A oni z radością liczą ile zarobili na naszej naiwności

Antyreklamowe slogany

„Przykro mi, nie możemy ci tego sprzedać”. To oczywiście tylko sztuczka, slogany mają wyróżnić towar, mają zapadać w pamięć. Takie slogany, które pozornie nie zachęcają do zakupów, doskonale się sprawdzają. Pewnie działa tu zwyczajna ludzka przekora.

 

 

Zawyżanie cen

Jako pierwsze pokazywane są np. w menu najdroższe potrawy, a potem dopiero najtańsze. Czy w sklepie, czy w restauracji musisz się postarać, by znaleźć coś tańszego. Mimo że gdy porównasz ceny, wyda ci się, że te tańsze produkty są rzeczywiście tanie, to tak naprawdę wszystkie ceny są zawyżone. Butelka wody tej samej marki ma inną cenę w restauracji, inną na stacji benzynowej a inną w markecie. Jednak ludzie sądzą, że restauracje są bardziej wiarygodne pod względem jakości i płacą nawet potrojoną cenę. I co najlepsze, część z nich uważa, że jest to pokazanie statusu.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply