W te sztuczki marketingowców wpadamy codziennie. A oni z radością liczą ile zarobili na naszej naiwności

Antropomorfizm

Czyli ożywianie i nadawanie cech ludzkich zwierzętom lub przedmiotom. Nikogo nie dziwi mówiący królik czy niedźwiadek, który namawia nas na zakup jakichś łakoci. Dział to doskonale przy sprzedaży produktów dla dzieci. A marketingowcy bez wyrzutu z tego korzystają.

 

 

Układanie produktów

Tam nie ma opcji na przypadkowość. Tak zwana złota półka jest zarezerwowana tylko dla znanych marek. Płacą za to, by być wprost na wysokości oczu dorosłej osoby, a nisko dla dzieci. Złota półka nie jest tania, dlatego produkty na niej wcale nie wyróżniają się jakością, a za to są droższe. Zanim po nie sięgniesz lepiej się rozglądnąć i spojrzeć na produkty poniżej i powyżej. Za tę samą jakość zapłacisz znacznie mniej.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply