W te sztuczki marketingowców wpadamy codziennie. A oni z radością liczą ile zarobili na naszej naiwności

Wabik cenowy

Pojęcie, co jest drogie a co tanie jest bardzo relatywne. A marketingowcy o tym doskonale wiedzą. Produkty wystawiane jako wabik są w wysokich cenach. Kiedy masz do wyboru kawę za 2 złote, a drugą za 5 złotych. To wiadomo, że tą za 5 zł uznasz za drogą. Jednak jeśli zestawi się trzy produkty za 2 zł, 5 zł i 9 zł. To ta za 5 zł nie jest już taka droga.

 

 

Nieprawdziwe obniżki cen

W sklepach widzimy często żółte bądź czerwone metki, które informują, że towar jest przeceniony, że możesz go mieć za niższą cenę. Najczęściej taka przecena jest w ogóle nie prawdziwa, najpierw towar jest sprzedawany droższy, a potem obniża się cenę o kilka procent, tak by dalej był opłacalny. Czasami obniżka wynosi kilka groszy, a my nie patrzymy na poprzednią cenę i dajemy się złapać. Podobnie jest w ofercie kup kawę z ciastkiem i zapłać 10 zł. Zawsze dostaniemy za  to kawę, która kosztuje sama 5 zł i ciasto w tej samej cenie.

 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply