Jak nie przytyć w święta, czyli liczymy kalorie najpopularniejszych wielkanocnych potraw i podpowiadamy, jak zmniejszyć ich ilość

Na wielkanocne smakołyki czekamy cały rok, dlatego tak trudno z nich zrezygnować.

Wielkanoc oprócz przeżyć duchowych, dostarcza nam także kulinarnych uniesień. Żurek na wędzące, pieczone pasztety, tłuste wędliny, jaja w przeróżnych sosach, majonezowe sałatki, lukrowane baby, słodkie mazurki… Choć wszystko brzmi smakowicie, to konsumpcja tych przysmaków może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu.

Jak nie przytyć w święta, czyli liczymy kalorie najpopularniejszych wielkanocnych potraw i podpowiadamy, jak zmniejszyć ich ilość

 

Świąteczne obżarstwo to poważny problem Polaków. Co roku wiele osób nie potrafi opanować apetytu i po Wielkanocy ich waga wzrasta nawet o kilka kilogramów. Pojawiają się też inne problemy: nudności, wzdęcia czy zgaga. Niestety część osób uważa, że w święta nie można sobie niczego odmawiać.

Czy dodatkowe kilogramy lub kłopoty trawienne muszą być nieodłączanym elementem świątecznego biesiadowania? Oczywiście, że nie! Wystarczy zdać sobie sprawę z kaloryczności dań i spróbować ją zmniejszyć, a także tak dobierać porcje kolejnych potraw, by spróbować wszystkiego, ale jednocześnie nie przesadzić z ilością spożywanej energii.

Jak nie przytyć w święta, czyli liczymy kalorie najpopularniejszych wielkanocnych potraw i podpowiadamy, jak zmniejszyć ich ilość

 

Wielkanocne śniadanie – kaloryczność potraw

Wielkanocne śniadanie może dostarczyć do organizmu dawkę nawet 5 tysięcy kalorii, przy czym zalecane dzienne spożycie dla dorosłego człowieka wynosi 2-2,5 tysiąca kalorii. Warto więc nieco się ograniczyć przy stole i uchronić swój organizm przed przejedzeniem.

Kalorycznych dań obiadowych:

  • talerz żuru na wędzące z kiełbasą i jajkiem, ok. 300 gramów – 315 kalorii
  • faszerowana kaczka lub gęś, porcja ok. 200 gramów – 600 kalorii
  • pieczeń rzymska, porcja ok. 200 gramów – 420 kalorii
  • duszona polędwiczka wieprzowa, porcja ok. 150 gramów – 225 kalorii
  • schab pieczony, porcja ok. 200 gramów – 550 kalorii.

Kaloryczność wypieków, wędlin i zimnych przekąsek znajdziecie na następnych stronach, a także przeczytacie o sposobach, jak „odchudzić” wielkanocne smakołyki.

Jak nie przytyć w święta, czyli liczymy kalorie najpopularniejszych wielkanocnych potraw i podpowiadamy, jak zmniejszyć ich ilość

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej.

źródło : se.pl, wylecz.to, radiozet.pl, ilewazy.pl


Reply