Zobaczcie, jak wygląda świat oczami sprzedawcy czy ekspedienta, a na pewno zaczniecie doceniać ludzi pracujących w sklepach
2. Nadużywana cierpliwość i dobroć
Sprzedawcy starają się być wyrozumiali dla klientów, rozumiejąc, że oni też mają swoje problemy i życie. Dlatego niezwykle irytujące jest dla nich nadużywanie ich uprzejmości, np. gdy postanawiają obsługiwać mimo pory zamknięcia.
3. Czytanie myśli klientów
Każdy klient myśli, że jest jedyny i wyjątkowy, ale sprzedawcy codziennie spotykają na pęczki takich „wyjątkowych” osobistości i są w stanie przewidzieć ich reakcje. Jeśli więc myślicie, że sprzedawcy będą truchleć na takie słowa, jak „Proszę książkę skarg i zażaleń„, to marna nadzieja, gdyż słyszeli je już ze 100 razy.
4. Głupie pytanie
Każdy sprzedawca pracujący na sklepowym areale, codziennie kilkukrotnie odpowiada na pytanie „Przepraszam, czy pan tu pracuje?”. To bardzo męczące, ale i głupie ze strony klientów pytanie, bo sprzedawcy noszą koszulki z logiem sklepu, co dla wszystkich powinno być jasną wskazówką, że to pracownik, a nie inny klient.