Oto 10 sztuczek, za pomocą których specjaliści od reklamy manipulują milionami ludzi! Poznaj je i nie pozwól sterować swoimi decyzjami!

Manipulacja stała się nieodłącznym elementem współczesnego świata.

Każdy człowiek chce być wolny i pragnie podejmować decyzje bez wywierania na nim presji. Niestety w XXI wieku coraz trudniej jest się oprzeć różnym manipulacjom, gdyż świat reklamy usilnie próbuje sterować ludzi i niepostrzeżenie zmieniać ich wolę.

Często ludzie wybierają się do sklepu z listą zakupów, ale wychodzą z marketu z koszykiem pełnym innych produktów, których zakupu nie planowali. Później w domu kompletnie nie mogą zrozumieć, jak to się stało, że nabyli te wszystkie rzeczy i wydali tyle pieniędzy.

Ludzie miewają kaprysy i chętnie je zaspokajają, ale większość niepotrzebnych zakupów to wina sztuczek, jakie stosują marketingowcy i wszelkiej maści spece od reklamy. Często za pomocą z pozoru nieistotnych szczegółów, wpływają na podświadomość i wolę konsumentów. W codziennym zgiełku wiele osób ulega podszeptom marketingowców, ale można się im oprzeć.

Kogo nie nabiorą specjaliści od reklamy? Świadomego konsumenta! Trzeba porostu poznać broń przeciwnika i zwracać uwagę na jego ruchy. Dlatego zdradzamy aż 10 sztuczek marketingowców, by każdy mógł się przed nimi ustrzec.

Sztuczka nr 1: uczynienie produktu bardziej trendy

Rebranding to proces „odświeżenia” marki, by podczas transformacji nabrała bardziej atrakcyjnego charakteru. Podobnie postępuje się z pojedynczymi produktami, by zwiększyć u konsumentów chęć ich posiadania oraz oczywiście cenę. Na przykład zwykłą babeczkę można udekorować kremem i czekoladą, by sprzedać dwa razy drożej jako cupcake (choć „tuning” ciastka kosztował grosze). Takie zabiegi przede wszystkim przyciągają młodych ludzi, którzy zwracają uwagę na wgląd, np. ładny i kolorowy cupcake można pokazać na Instagramie, a zwykłą babeczkę już nie.

Więcej tajemniczych sztuczek marketingowców znajdziecie już na kolejnych stronach. 

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : brightside.me

Reply