Na pozór to tylko zdjęcie cytryn w opakowaniu od jajek, ale w rzeczywistości to plakat kampanii zdrowotnej, która może uratować życie tysiącom kobiet

Plakaty akcji #KnowYourLemons tłumaczą, co może wyczuć podczas samokontroli kobieta i co powinna dalej ze swoimi spostrzeżeniami zrobić. Taka wiedza może dla niektórych kobiet był bezcenna i uratować im życie, bo jak pokazują badania, blisko połowa kobiet nie potrafi odpowiednio zadbać o profilaktykę zdrowia biustu.

Kształt kampanii został dokładnie przemyślany przez jej twórców. Po pierwsze zauważyli oni, że zdecydowana większość materiałów dotyczących problemu nowotworów piersi i ich wykrywania, to materiały pisane. Postanowiono więc wykorzystać bardziej uniwersalne medium, czyli rysunek, by treść komunikatu dotarła do niepiśmiennych kobiet bądź bardzo słabo wykształconych.

Po drugie, twórcy od początku założyli, że piersi zostaną czymś zastąpione i padło na cytryny. Posługiwanie się owocem, jako metaforą części ciała, zwiększyło zakres kampanii. Piersi są bowiem intymną częścią kobiecego ciała, związaną z jej seksualnością, więc wiele społeczeństw nakłada na nie tabu i zabrania otwarcie mówić o nich, nawet w kontekście zdrowia.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Przejdź na kolejną, by czytać dalej. źródło : huffingtonpost.ca, worldwidebreastcancer.org, facebook.com

Reply